söndag 8 december 2013

Testdag!!

2 månader in i denna resa var det alltså dags att göra första omgången maxtester sedan vi började! Kroppen har kännts bra denna veckan och jag kände att det måste ha hänt något iaf... Resultatet kommer ni kunna läsa längst ner men innan vi kommer dit vill jag förklara de olika faserna som jag går igenom då jag fått en väldigt bra beskrivning av dessa på ett sätt som vi "vanliga" kan förstå... Hehe!

Fas 1-2:
Teknik + uthållighet + kroppskontroll

Fas 3: Bygga muskler (Denna började jag själv med nu i veckan som varit)

Fas 4: Max styrka. Här ska vi få ut så mkt som möjligt av de vi bygger upp i fas 3.

Fas 5: Få kroppen att utveckla så mkt energi som möjligt på så kort tid som möjligt med andra ord EXPLOSIVITET

Efter att kört 2 pass i fas 3 förstår jag varför min käre vän Gustav pratat om att där kommer du få slita... man får helt klart känna att man lever under denna fasen för här är det bara o ge sig fan på att klara av det... Musklerna får jobba nåt otroligt och mjölksyran blir enorm... Sjukt gött känns de när man är avklarad med passet!! hehe.









Här följer resultaten från dagen

Marklyft: 132,5 kg ------> 140 kg
Bänkpress: 90 kg -----> 100 kg
Midjemått: 106 cm ------> 99 cm
Armar: oförändrat 38 cm

Midjemåttet är det Som förbryllade Gustav mest med tanke på att jag käkar så pass mkt dagligen och ligger på ett stort kaloriöverskott och ändå tappat så mkt runt midjan. Han blev även positivt överraskad viktmässigt i båda övningarna och för att citera honom: Du presterar ju när du inte ska prestera hehe!!! Det är ju inte förrän nu vi har gått in o ska börja bygga muskler på allvar! Ska bli sjukt kul o se vart detta slutar.

Vill förtydliga mitt mål lite och jag har ju inga planer på o tappa nåt vidare i vikt utan jag känner mig rätt trygg där jag ligger nu jag vill bygga muskler och bli större på det sättet. Annars hade vi tränat på ett helt annat sätt och ändå får vi dessa resultat på midjemåttet!

Sitter du nu själv och vill ändra på din kropp lr ditt levnadssätt tveka inte att ta kontakt med Gustav! Jag är sjukt nöjd hittills!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar