söndag 19 januari 2014

Länge sedan sist.....

Jaha dax o få dit ett inlägg igen. Anledningen till att det tagit så lång tid är dels för att jag helt enkelt glömt bort det och haft för mkt annat på g... Så eftersom det var ett tag sen får jag väl dra lite vart jag ligger i nuläget.

Konditionsträningen ligger fortf lågt då jag har hosta som vägrar släppa greppet helt tyvärr... Sjukt sugen på att komma igång igen då jag i April ska deltaga i Tough Viking i Göteborg tsm med tre kollegor i räddningstjänsten. Vi hade hoppats på o vara fem men verkar som om den sista inte hakar på tyvärr...
Så i nuläget består konditionsträningen av promenader och ja det är väl kul och nyttigt det med men vill ju komma igång me löpning rodd o cykling igen :P förhoppningsvis släpper hostan taget snart så man kan köra igång igen!


Själva styrkebiten går bra och där är det full fart igen vilket känns grymt skönt... Känns i bänken att de där två veckorna jag blev tvungen att vila inte var bra... Får slita mkt mer för o fixa med schemat jag går efter men de ska fan gå så är det bara!!!

Kosten gick sådär under julledigheten kan jag väl säga men nu är jag åter på banan där med och det känns riktigt bra känner mig piggare än någonsin och är övertygad om att kosten har en del av detta med!

Träna hårt kan vem som helst göra utan att ändra på speciellt mkt i sitt liv men att lägga om kosten är något helt annat och jag är stolt över mig själv att det gått så bra som det har! Det tar helt klart någon vecka innan man vänjer sig men nu är det inte så jobbigt längre. Gäller ju bara att planera detta istället precis som man planerade det gamla lixom!

Ni som känner mig sen tidigare vet att jag har haft mkt problem med speciellt ett knä som blev söndersparkat för ett antal år sedan i en fotbollsmatch men som det känns nu så känns det fan bättre o bättre det också. Har börjat gilla en övning som knäböj som jag ALDRIG trodde jag skulle kunna utföra med några större vikter men det funkar bra och är sjukt skoj.... Nu taggar jag för att köra vidare sista tiden med Gustav för att sedan fortsätta nästan helt på egen hand!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar