onsdag 23 oktober 2013

Livet fortsätter....

Jaha var ett par dagar sedan man skrev något här så får väl fortsätta där vi slutade sist.
Hade ju precis planerat in kosten och jag kan nu säga att jag har börjat på allvar och det känns gött!!
Stor skillnad kan man säga då jag inte direkt är van vid att käka så ofta men det känns bra i kroppen och visst har jag gjort lite uppoffringar på sånt som jag innan käkade ofta men det gäller ju bara att vänja sig och tänka i nya banor och börja laborera med nya recept! Mycket ekologiskt och mycket protein är det som gäller så som jag sagt tidigare så kommer man säkert få höra någon gliring från morsan som alltid tjatat om ekologiskt när en annan bara äsch vafan ta det som är billigare... Har redan börjat ändra uppfattning endel och lär väl inte bli mindre när man ser utvecklingen på sig själv... (Om de nu går som förväntat)

Träningen går både bra och lite mindre bra... Den gamla knäskadan gör sig påmind och har gjort att vi har fått lägga om lite i taktiken så numera är löpning och knäböj lagt på is lite... Kommer dra igång med knäböj snart igen men då inte speciellt djupa för o se hur knät svarar. Löpningen är utbytt mot cykling som jag tycker är sådär skoj men det är bara o vänja sig... Finns ju ett uttryck som säger: Vill man va fin får man lida pin o ja kanske stämmer endel... Sjukt va irriterande det är att inte kunna köra på som man vill bara för att en tomte från Horda tyckte det var en bra ide o sätta dobbarna i mitt knäveck för ja vad är det nu typ 9år sedan om jag inte minns fel :/ Det som hände var iaf att knät hoppade ur led och på knäskålens ledyta lossnade en benbit som inte gick att sätta tbx! Har varit tre operationer och i nuläget vill dom inte göra mer för de två alternativen som finns är relativt nya tekniker så dom vet inte hur det funkar i längden och iomed att man ändå kan leva näst intill normalt så har jag blivit rekommenderad att avvakta o se...

Jävligt tråkigt att tänka tbx på allt man missat iomed en sån tomte men det finns ingen anledning i att gräva ner sig i det nu det är bara o omvandla det till motivation... Har ju dryga 5 månader kvar med Gustav vid min sida och jag lovar er att det kommer hända saker!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar